Viimeksi lukemani Asta Rossin Kulttuuristrategia teki vaikutuksen. Asta on Great Place to Work -instituutin hallituksen puheenjohtaja ja ilmeisen innostunut duunistaan.
Kuva: kulttuuristrategia.fi/ |
Kirja on kirjoitettu kyselytutkimuksen eri osa-alueiden näkökulmista ja kussakin luvussa on yksi perusteellisempi case-esimerkki ja lukuisia muita esimerkkejä. Kirjassa esiteltiin erilaisia menestystarinoita, joita Asta hehkuttaa sumeilematta. Huomasin, että tämä hyvin ei-suomalainen lähestymistapa välillä ärsytti, mikä on vielä ärsyttävämpää. Totta hemmetissä menestystä pitää jakaa ja hehkuttaa, Suomessa synkistellään ihan riittävästi!
Lukemisen aikana heräsi paljon ajatuksia siitä, mitä omassa työpaikassa pitäisi olla toisin. Pessimisti minussa myös huuteli, että näinköhän niitä voi edes muuttaa. Päällimmäisenä jäi mieleen, että kommunikoinnin avoimuus, kaikkien osallistaminen, asiakkaiden palvelualttius ja pyrkimys laatuun leimasi monia omien sarjojensa voittajayrityksiä.
Tähän kirjaan haluan vielä palata, kun turvotus imetysaivoissa laskee.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti
Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.