14.2.2013

Moonrise Kingdom

Kun kerroin kuuluvani leffakerhoon, minulta toivottiin vinkkiä, kun hyvä elokuva sattuu kohdalle. Tänään ohjelmassa oli Moonrise Kingdom.

Kuva täältä
Elokuva kertoi vaikeista lapsista ja vaikeista vanhemmista. Ystävien pettämisestä ja lojaaliudesta ystäviä kohtaan. Tuoreesta, pakahduttavasta rakkaudesta, väljähtyneestä rakkaudesta, kielletystä rakkaudesta. Tarina oli absurdi, hauska, outo ja jännittävä. Satu mielestäni.

En voi yleisesti suositella elokuvaa, koska se oli outo, eikä välttämättä kolahda kovin monille. Kun viikko sitten kaipasin Miehen kättä puristeltavaksi, tällä kertaa olin erittäin tyytyväinen, että hän oli kotona, koska hän olisi kiemurrellut penkissä tylsistyneenä ja ärtyneenä.

Minä kyllä tykkäsin, kovasti! Pidän hyvällä tavalla oudoista elokuvista, vaikkapa Eternal Sunshine of the Spotless Mind (missä Jim Carrey oli kerrankin aidosti hyvä) tai Little Miss Sunshine.

Kommenteissa saa edelleen jatkaa todellisuuteen täysin pohjautumatonta ja teinihtävää keskustelua siitä, kenen leffatähden kanssa pettäisi ketä. Mun tän viikon kaksikko on Liam Neeson ja Ralph Fiennes.

21 kommenttia:

  1. Minun mielestäni pitäisi keskustella siitä, millaista vääryyttä kettuterrierille tehtiin. Olen vieläkin tuohtunut.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ehdottomasti. Hänen kohtalonsa oli erittäin traaginen. Hän oli elokuvan marttyyri.

      Poista
  2. Ralph Fiennes ja Gael Garcia Bernal (mä en edes tiedä MIKÄ tuossa jälkimmäisessä viehättää koska se on niin pienen näköinen ja kieron oloinen. Mutta ihana on. Ei siitä yli pääse. Jotenkin rivohko)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jälkimmäinen on tosiaan pikkupoikamainen lurjus, ehdottoman ihana kuitenkin.

      Poista
    2. Mun melkein-sukua-julkkikselle moment tulee siinä että mun kaveri seukkas pojan kaa jonka sisko seukkas Gaelin kaa! :D

      Mä haluisin vehdata vaan hassunnäköisten leffatähtimiesten kanssa. Niin ku Seth Rogen tai John Krasinski.

      Tykkäsin Moonrise Kingdomista, vaikka outo lienee kyllä paras sana sitä kuvailla.

      Poista
    3. Eikä!!! PeNa on niin piireissä. :D

      Poista
    4. Ja PeNa on melkein ostanut multa saappaat! OMG OMG OMG! Mähän oon melkein sukua julkkikselle! (Enkä nyt tarkoita sua, PeNa dear, vaan sitä Gael Garcia Bernalia.)

      Poista
    5. Mä jaan nimmareita huomenna taksikeskuksessa. Muodostakaa jono että pysyy kuri ja järjestys.

      PS. Se oli kyllä STD melkonen saapashuijaus. Vähän niinku ne nigerialaiskirjeet.

      Poista
    6. Nigerialaiskirjeet :D

      Mä pyydän vieläkin mitä nöyrimmin anteeksi!

      Poista
  3. Mä en kestä :D Nyt se Gael on jotenki vielä ihanampi kun se on jotenki paljon lähempänä :P

    VastaaPoista
  4. Et vie mun Ralph Fiennesia! Saatana!

    :D

    PS. Hiljattain tuli telkkarista Schindlerin lista. Katsoin about minuutin ennen nukkumaanmenoa, ja siinä ajassa huomasin että Liam Neeson ja Ralph Fiennes ovat ainakin joskus olleet aika samannäköiset. Silleen vähän niin kuin veljekset -tavalla. Enemmän Liam Neeson näyttää Ralph Fiennesin veljeltä kuin Joseph Fiennes. Mut jotenkin mä en tykkää siitä Liam Neesonista, saat pitää sen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Totaalireps!!! Mä niin arvasin että tää kääntyy kissatappeluksi kun aletaan miettimään näitä kenen kanssa pettäisit :P

      Poista
    2. Sorppa vaan STD, ei toi sun diilis käy! Mä pitkään sekoitin noi kaksi herrasmiestä keskenään, mutta kyllähän Fiennesissä on reippaasti enemmän särmää.

      Tästä saisi hauskan Smack the Pony -henkisen sketsin. STD ja minä ollaan kissatappelun tiimellyksessä väsähtäneissä kotihousuissa, ja sitten tulee Fiennesin vaimo, ja kysyy tyylikkäällä brittienglannilla, että Excuse me, olikohan jommalla kummalla teidän lapsista mahdollisesti kainalokakat? Näyttäs vähän siltä. Thanks, carry on.

      Poista
    3. Haha, toi muuten olis niin Smack the Ponya!

      Mut siis onko Alex Kingston Fiennesin kanssa naimisissa?! Alex Kingston on ihana! Mä voinkin fanittaa koko avioparia :D

      Poista
    4. Näin ainakin kaikkitietävän Googlen mukaan. Seuraavalla kerralla sitten kysynkin, kenen julkkispariskunnan kanssa haluaisit kimppakivaan. :D

      Poista
    5. Sori jos spoilaan, mutta Alex Kingston ja Ralph Fiennes oli naimisissa 1993-1997.

      http://en.wikipedia.org/wiki/Alex_Kingston

      Oli pakko tarkistaa kun tykkään molemmista kovasti.

      Poista
    6. Mä nippanappa kestän tän tiedon. Nyt tai vuonna 1992 Ralph Fiennesin pokaaminen olisi yhtä todennäköistä kuin lottovoitto. :D

      Poista
  5. Oon nähnyt tuon elokuvan ja tykkäsin kovasti! se oli ihana. <3
    samoin Little miss sunshine kuuluu suosikkeihin. :)

    VastaaPoista

Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.