9.2.2013

Hyvät Kuvat

Kuva täältä
Esittelin joku aika sitten kotikaupunkiani. Suosittelen tekstien lukemiseen Folke West -intonaatiota. Haluan ehdottomasti kertoa vielä yhdestä paikallisesta erikoisuudesta. Ylioppilaskunta ja Finnkino-mafiaan kuulumaton mainio elokuvateatteri Kuvakukko pyörittävät Hyvät Kuvat -nimistä elokuvakerhoa. Diili menee näin: syys- tai kevätkauden aikana 12 leffaa torstai-iltaisin, mukaan pääsee kuka vain maksamalla 20 eur (sis. kaikki kauden elokuvat!). 

Leffalista on tiedossa etukäteen. Ohjelmistossa on vähän uudempia ja jokunen vanhempi, filkkoja ympäri maailmaa. Tänä keväänä tulossa on useampi leffa, jotka haluan nähdä ja muutama, josta en ole kuullutkaan, mutta aion mennä katsomaan, koska tää on mun harrastus. Miettikää nyt: kokonainen elokuva ilman yhtään keskeytystä! L U K S U S T A.

Mulle elokuvien katsominen ei ole joukkueurheilua. Joskus törmään Hyvissä Kuvissa tuttuihin, joskus teen treffit kavereiden kanssa (jotka tuo aina liikaa karkkia mukana), välillä jurotan tyytyväisenä yksin ja uppoudun elokuvaan ja irtaudun täydellisesti arjen kiemuroista. 

Tämän kauden avausleffa mulle oli Argo, aivan huikean mielenkiintoinen ja jännittävä elokuva! Vaikka juuri sanoinkin, etten kaipaa leffaan välttämättä seuraa, tällä kertaa olisi ollut hyvä, että olisin saanut hikisillä kämmenilläni puristella Miehen kättä tai reittä tiukan paikan tullen. 

Kenties tämän puristelu-taipumuksen takia minä en ole parasta mahdollista leffaseuraa. Sori vaan rakas L niistä rajuista otteista silloin kerran. Orpokoti oli pelottava! Ja anteeksi kun olen nukahtanut pari kertaa kesken leffan, ranskalaiset elokuvat ei vaan ole mun juttu.

Ar, go fuck yourself! Katso leffa ja naurahdat. 

PS. Jos olisi ihan pakko, kenen kanssa sinä pettäisit Brad Pittiä? ;)

7 kommenttia:

  1. Orpokodin oon itsekin nähnyt, ja se tosiaan on pelottava! Yleisesti ottaen mä en edes voi katsoa kauhuleffoja, että sikäli se ei ollut niin paha, kun kerran kestin sen loppuun asti (oon elämäni aikana katsonut kokonaisuudessaan about kolme kauhuleffaa: Hohdon, 1408 [suosittelen kaikille psykologisen kauhun ystäville...] ja tän Orpokodin), mutta on se aika karmiva etenkin kaikille joilla on omia lapsia.

    Tohon PS:ään en voi sanoa muuta kuin että mä pettäisin kylläkin Ralph Fiennesia Liev Schreiberin kanssa (mutta tietenkin vain jos olisi ihan pakko) :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kauhua en minäkään voi katsoa, vaikka joskus haluaisinkin. Orpokodin lisäksi yksi viimeiseksi jääneistä on kotimainen Sauna, jonka kuvat ja fiilikset vainoaa mua vieläkin. Huih!

      Uuu, aika timanttiset miehet PS-vertailussa! Ralph on myös mun ehdottomia suosikkeja. Pysytäänhän STD poissa toistemme reviireiltä, ettei tule draamaa! :D

      Poista
  2. Nyt olisi hyviä leffoja pyörimässä teattereissa. Voi kun jaksaisi lähteä :D! Leffakerho on kyllä myös asia, jota haluan vielä joskus kokeilla. Tulisi katsottia erilaisia leffoja, eikä vain "varman päälle". Sama kuin lukupiiri. Myös leffafestarit on kivoja ja joskus olisi ihan hauska päästä Sinne Sodankylän festarille. Dream on...

    Mukavaa leffakevättä ja vinkkaa jos tulee hyviä leffoja vastaan :)!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Leffafestarit oiskin kiva juttu joo! Jos saisi oikein useamman päivän katsella leffoja rauhassa.

      Hyvien Kuvien leffalista keväällä löytyy täältä. Monet nousta löytynee vuokraamoista.

      Kiitos, mä vinkkailen kun tulee hyviä katsottua! :) Argoa suosittelen jo nyt!

      Poista
  3. Minä tykkään kauhuelokuvista :) Orpokoti ei minusta ollut ollenkaan kauhea, vaan hyvin hyvin surullinen.
    Ja Brad Pittiä ois helppo pettää ;) se kun ei ole mun miessuosikkeja, tosin vanheten Brad Pittin ulkonäkö on muuttunut vähän kiinnostavammaksi.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. En mäkään Bradista perusta, jos totta puhutaan.

      Hui, kyllä minua Orpokoti pelotti monta kertaa. Leffassa mun vieressä istui joku mulle tuntematon espanjalainen mies. Se hyppäsi jossain vaiheessa melkein mun syliin, joten en ollut ainoa joka säikähteli silloin tällöin. Ja surullinen se oli, kyllä.

      Poista
    2. Oon Nunjun kanssa niin samaa mieltä Brad Pittistä!

      (Kylläpä mä takerrun tähän aiheeseen - oon salaa iloinen että jatkoit tätä uudessa postauksessa :D)

      Poista

Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.