8.4.2013

Blogipipo ja muita ostoksia

On tullut taas aika tunnustaa kulutussyntinsä ostospäiväkirjahaasteen nimissä ja ruoskia itseään julkisesti.



Sitten viime kerran olen...

  • Kolunnut talvikauden alennusrekkejä ja ostanut etupäässä mustia asioita. Vaikka sanoin, että en nostaisi merkkejä esiin, niin eipä ole ensimmäinen kerta, kun tässä blogissa takkia käännetään! Designers Remix (Charlotte  Eskildsen) on hurmannut minut. Valikoimassa on ylihintaisia are you kidding me -henkisiä teeppareita ja neuleita, mutta myös huikean laadukkaista materiaaleista tehtyjä vaatteita, joissa on hauskoja leikkauksia tai muita jippoja. Hinnat on mulle aika rajuja, ostopäätökseen päädyn, kun hintalapussa on -50% tai yli aletarra. Töihin ostin paidan, ja kun koeajoin sitä tässä taannoin, halusin koko ajan silitellä itseäni, koska matsku on niin pehmeää. Ostin työelämää varten myös yhden hameen (ei-Remix), joka on kenties aavistuksen liian lyhyt, vaan saa kai sopivasti lihavatkin vähän reittä näyttää? 
  • Panostanut kotimaiseen ja paikalliseen tuotantoon. Olin pitkään harkinnut Marimekon trikoopallopaidan ostamista, en vain ole muistanut / jaksanut / raaskinut ostaa sitä. Törmäsin sattumalta paikallisen Wenja Wekkulin ompelemaan puna-valkeaan pallopaitaan. Kaupat tuli ja sivussa hyvä mieli siitä, että rahat meni paikalliselle yrittäjälle. Touhukas tiukkasi, missä hänen pallopaitansa on, ehkä hankin lopuille perheen naisille tiimipaidat. Papu-pipostani tykkään! Outouslistallani en tainnut muistaa kertoa, että päätäni palelee aina ja viimassa saan helposti hedarin. Pidän pipoja vielä toukokuussakin, joten tämä ei jää odottamaan ensi talvea. 
  • Täydentänyt urheiluvaatevarustusta: liivit ja housut.
  • Nettiostospsykoosissa alekoodi kourassa ostanut huopikkaan kaltaiset jalkineet ja ollut niistä erittäin iloinen, koska talvea riittää vielä vaan. 
  • Saanut kommentin "Miksi sulla on taas raskausfarkut jalassa?" Kiitos kulta tästäkin mairittelevasta vaatetushuomiosta. Olen siis ostanut farkut mallia Relaxed.
  • Lopuksi hankkinut täydennystä sukkahousu-/leggings-osastolle, mistä tuli yllättäen tämän kierroksen hutiostokset. Sukkikset meni heti rikki ja leggarit oli liian isot (minkä totesin itselleni tyypilliseen tapaan siinä vaiheessa, kun olin leikannut pesulaput irti). 
Luokittelussani Suunniteltu - Tarpeellinen - Heräteostos voisin sanoa, että farkut, pipo ja huopikkaat olivat heräteostoksia, loput tarpeellisia ja enemmän tai vähemmän suunniteltuja ostoksia.


Huhtikuussa aion ostaa lenkkarit ja täydennystä työvaatteistoon. Huomaan, että alennusmyyntijahtauksen jäljiltä mulla on esim. tosi kiva hame ja paita, jotka eivät sovi millään tavoin yhteen, eikä ole oikein mitään muutakaan mitä niiden kanssa pitäisin. Siispä haussa on vaatekappaleita, joiden avulla saan muutaman päivitetyn asukokonaisuuden. Kaapissa on joukko kauluspaitoja ja mekkoja, jotka omasta mielestäni ovat klassisia ja edelleen käyttökelpoisia. Ei kiitos tarvitse tulla sanomaan, jos vaatetukseni jonkun muun mielestä on niin 2002*

* Viikonloppuna sain viettää aikaa mm. opiskelijoiden kanssa. Opin, että kys. lausahdusta voi käyttää kuvaamaan jotain täysin vanhentunutta ilmiötä. Huomasin, että herätessäni kovaääniseen juomalaulantaan noin klo 04:38, totesin vain, että onpa kivaa, että kaikki eivät ole kaltaisiani tylsimyksiä ja jatkoin uniani. En siis ole täysin 2002, kun en mennyt hotellin käytävälle karjumaan! Lisäksi aamulla noin klo 9 totesin, että tylsimykset näyttivät ja tuoksuivat paljon paremmalta kuin ei-tylsimykset.

21 kommenttia:

  1. "Niin 2002." Voi apua mikä vanhus olenkaan :/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No älä! Mulla on kännykkä, joka on kylläkin ostettu vuonna 2012, mutta se on malliltaan semi-älypuhelin, jossa esim. tekstarit kirjoitetaan old school -tyylillä puhelimen numeronäppäimillä, ei kosketusnäytöltä. Kun tuolla nuorisolaisten joukossa kaivoin kapulani esiin, huomasin muutamia katseita, jotka saattoi tulkita säälinä tai ihmettelynä. Kun minä sain ensimmäisen oman kännykän (1996), osa näistä opiskelijoista oli tuskin syntynytkään!

      Poista
  2. Julkiruoskinnan sijaan totean että voi miten ihania hymyjä :)

    VastaaPoista
  3. On kyllä vähän järkyttävää, että vuodesta 2002 on jo 11 vuotta :O Ja mitä tulee klassisuuteen, niin käytän edelleen nahkasaappaita, jotka on ostettu viime vuosituhannella!!! Mä oon NIIN 1996 ;D

    Minäkin käytän pipoa vielä toukokuussakin... mulla on niska tosi tuuliherkkä ja vaatii suojaustoimenpiteitä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. On mullakin muutamia vaatekappaleita edelliseltä vuosituhannelta. Vuonna 1997 ostettu farkkupaita ois taas tosi hot, jostain syystä en kuitenkaan ole pukenut sitä päälleni, vaikka se mahtuu hyvin.

      Ilokseni huomasin myös, että en ole siivoushysteriassa poistanut vaatekaapistani niittivöitä. Niitä on kokonaista kaksi kappaletta: musta ja valkea, toinen saatu ja toinen ostettu, muistelen että vuosi oli 2004. Nythän ne on taas muotia! :D

      Poista
  4. Ihanat hymytytöt! Niin sitä Jennijeekin tiputtelee brändejä tiskiin kuin vanha tekijä. Hyvä, hyvä, tätä lisää! Hihhi. Hyvät löydöt olet tehnyt! Etenkin tuo paita, jos tekee mieli silitellä itseään koko ajan. :) Odotan kovasti myös noiden puuttuvien vaatekappaleiden tulevaa esittelyä. Niin ja tuo Papu on kuin tehty sinun päähäsi, joten loisto-ostos sekin!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Papu on pipotytölle hyvä! :)

      Saas nähdä mitä sitä keksii. Ehkä voisi käydä jopa konsultoimassa myyjiä, sehän on tavallaan niiden duuni. ;)

      Poista
  5. ihania tytsyjä siellä ruudun takana. mukavan näkönen turbaani sulla päässä..tahon samanlaisen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilaus vetämään vain! ;) Voin suositella lämpimästi pikkuOtuksen verkkokauppaa ja palvelua, linkki löytyy ylhäältä.

      Poista
  6. Ihanat kuvat!! Pipo saa kyllä hetkellisen kateellisuuskohtauksen ;D mut mun pitää ostolakkoilla ainakin vielä pari viikkoa, kunhan ollaan muutettu niin tiedän sit paremmin paljonko mulle jäi rahaa ;D

    "Niin 2002" on jotain aivan hervotonta :D Mullakin on saappaat jotka on ostettu muistaakseni 1995 :D Sellaiset klassiset nahkasaappaat, täysin ajattomat. Vuodelta 2002 mulla on ainakin tallella odotuspaita jota käytin molemmissa raskauksissa ja menee nostalgiavaatteesta, en vaan saa hävitettyä :) Niin ja onhan mun yks perusmusta mekkokin ainakin 2002, ellei jopa 2001... :)

    Mun kännykässä ei ole nettiä ja se saa kaikki aina haukkomaan henkeään ja kyselemään miksi, se kun on niiiiiiin kätevää jne. En vain koe tarvitsevani. Tiedän silti, että kunhan tämä hajoaa niin seuraavassahan se on koska uusissa mahtaa olla melkein aina.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voihan sitä kännykkää räplätä ilman nettiäkin, mutta tuntuu että nykyään kukaan ei muuta teekään kuin räplää kännykkää. Joskus jos piti odottaa bussia vaikka 5 minuuttia, tuli ehkä tuijotettua taivaalle tai varpaisiin ja oltua vaan, nykyään kaikki näpyttelee vekottimiaan. Se on vähän mänttiä, sanon minä.

      Joko sulle tuli muuten huhtikuun Livbox? Täällä ei ole vielä näkynyt.

      Poista
  7. Varsin maltillista ostokäyttäymistä. :)

    "Niin 2002". Mitähän silloin tuli käytettyä? Ainakin sellaisia farkkuja, joissa lahkeet leveni alaspäin. Mulla on yhdet sellaiset vielä kaapissa, kun ne on niin mukavat. :) Ja sitten taisi olla muotia sellaiset koristellut farkut, siis lahkeissa kaiken maailman glittereitä. Apua!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, mä tykkäsin kanssa tosi paljon niistä levenevistä lahkeista! Useimmat olen laittanut kiertoon, ehkä mullakin yhdet tai kahdet on. Ja ne koristellut farkut on todellakin lähteneet matkaan! :D

      Poista
  8. Nää muiden ostoshaasteet on ihania.
    Mulla on mopo karannut keväällä käsistä niin pahasti, etten kehtaa julkisesti ruotia mun ostosbakkanaalien tuloksia.
    Tota pipoa harkitsin hetken, onneks oli silloin tili nollilla - siis ei siksi etteikö olisi superhieno vaan koska oikeesti, montako pipoa mä voin tarvita? :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä PeNa! Sä pidät tän talouden rattaat pyörimässä! Lama vaan syvenee, kun tämmöset tiukkapipot pihtaa eurojaan. ;)

      Mua ei kannata kuunnella tässä "montako pipoa voi tarvita" keskustelussa. Saatan mennä monta talvea samalla takilla, mutta joka talvi ostan yksi, kaksi tai kolme uutta pipoa ja kaulaliinaa. Ja niitähän riittää, huh! Ei voi poiskaan heittää, jos joskus vielä käyttää.

      Poista
  9. Blogipipo - indeed! :) Minäkin oon ollut tilaamassa sitä monasti, vaan olisin halunnut mukulalle samanlaisen ja yllättäen missään ei oo sekä aikuisille että lapsille niitä myynnissä. Aina jompikumpi on loppuunmyyty. Häätyy varmaan taas katastaa, olisko ne PikkuOtukseen saaneet hyllyjä täydennettyä. Pipo pelastaa paitsi palelevan pään, myös lähes joka päivä olevan huonon hiuspäivän :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Huonoja hiuspäiviä on melkein joka päivä, pipoa tarvitaan!

      Mä en todellakaan ala noille pienille Papu-pipoja ostamaan. Se ois kuitenkin ensimmäisessä vesilätäkössä tai mutakuopassa, joka vastaan tulee, se oiskin sitten raivareiden paikka! :D

      Poista
  10. Ah, mikä ihana pipo! Mut sen rusetin iso koko vähän säikäytti, mutta menkööt. Kerrankos sitä hupsuillaan. Ja olkootkin blogi-pipo, sillä TÄÄLLÄ sitä ei ole kellään!
    Oioi, olipa ihania juttuja tuolla designers remixissä. Mäkin olen ostellut juttuja itselleni, mutta vain oikeasti tarpeellisia ja olen onnistunut jopa ostamaan harkittuja asukokonaisuuksia. Se on blogien hyvä puoli minulle: niistä saan ideoita, siis edes jotain osviittaa, mietin, teen kollaaseja ja sitten hankintoja. Voin kertoa, että mun ostoskäyttäytyminen on muuttunut hurjan paljon parempaan suuntaan blogien ansiosta!
    Erityisen iloinen olen ostettuani kahdet rintsikat. Taivaallista kun on hyvät sellaiset, eikä enää ainoastaan imetysrintsikoita. Olenhan lopettanut sen touhun jo muutama kuukausi sitten, no, kaksi kuukautta sitten. :D
    Ja mitä hittoa tekis farkkujen kanssa: lihaville suositellaan levenevä-lahkeisia farkkuja, mutta nehän on ihan out! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Touhukkaan kerhotäti sanoi mua Minni-hiireksi! :D Mua nauratti.

      Pisteet rintsikkaostoksista! Mun pitäs ostaa niitä myös, en mitenkään jaksas. Täytyy kyllä sanoa, että ostosten listaus täällä on laittanut miettimään erit. H&M:n vaatteiden äärellä, että tarviinko mä oikeesti tätä ja haluanko tehdä tunnustuksen blogissa? Itselleni en osaa netistä kauheasti tilata, useimpia vaatteita pitää päästä sovittamaan. Kokonaisuuksien miettiminen kollaasien avulla tai millä muulla tavalla tahansa olisi kyllä todella järkevää.

      Olen täälläkin tainnut kertoilla mun Kappahlin Magic-farkuista. Niitä oli useampi malli, ja mulla on suoran lahkeen (ja korkean vyötärön malli), joka ehkä näyttää, että se aavistuksen levenisi, vaikkei oikeasti levenekään. Käy kokeilemassa! :)

      Poista
    2. Kiitti vinkistä, pitää kokeilla noita farkkuja!

      Poista
  11. Oi, mikä pipo! Ja ihan ihkut kuvat! Oma outouslistani muhii vielä (miten niin vajaata aivotoimintaa?), mutta sinnekin olisi sopinut tämä: päätä ei kyllä palella, mutta tuulella sattuu korviin. Kesälläkin.

    Saisikohan juoksuun lisämotivaatiota kunnon varusteista?

    VastaaPoista

Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.