13.1.2014

Treenifilosofia: *KELE

Olen lukenut muutaman netistä löytyvän treeniohjelman ja lainannut pari kirjaa, ja jopa hieman selaillut niitä.



Niiden pohjalta olen oman elämäni Personal Trainerina kehittänyt itselleni treenifilosofian: *KELE. Se menee näin:

* Meitsi on tähti! Paras, reipas ja mahtava! Hyvin menee! Jaksaa jaksaa!

Kolme kertaa viikossa: 1-2 krt lenkkeilyä, 1-2 krt jotain muuta.

Ehdin kyllä. Ajankäyttö on valintoja.

Lepo: nukkua pitää ja syödä kanssa. Muuten ei tuu mittään.

Ei liikaa stressiä: jos ei kulje, niin ei. Ei ole väkisin pakko vääntää. Silti kannattaa aina yrittää: 9/10 tapauksesta lenkillä on lopulta tosi kivaa.

Näillä mennään. Säärystintä ja kalsaria jalkaan ja lenkille. Moikka!

24 kommenttia:

  1. Voi! Sä oot huippu! Tykkään susta aina vaan enemmän, mitä enemmän sun postauksia luen! Mutta nyt olen myös vähän kade kun jalka on vielä rojuna!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. <3

      Voitko käydä vesijuoksemassa? Ei se varsin juoksukuntoa kehitä, mutta vesi hellii ja parantaa paikkoja muuten. Mee!

      Poista
  2. Kuulostaa erittäin lupaavalta! Siis erästä toukokuista skumppailtaa ajatellen :D

    Vakavasti puhuen: syöminen on minun yksi suurista kompastuskivistäni jos oikeasti haluaisin treenata kunnolla. Juustoleipien proteiinipitoisuus ei ole järin korkealla. Mutta kun en vaan kertakaikkiaan halua enkä jaksa mitään ruokavalioita! Eli juustoleivillä mennään varmaan ankeaan loppuun asti... Ja palautusnesteistä on jo hehkutettu varmaan riittävästi :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mä syön töissä lämpimän lounaan, muuten ruokavalio koostuu pääasiassa jukurtista, juustoleivistä ja karkista. Eiköhän siinä ruokaympyrät täyty? ;) Palautusjuomana arkioloissa maitoa.

      Ilmoittauduin äsken HCR:ään. Huhuh!!!

      Poista
    2. Voi, töissä syöminen <3

      Ja hei! Mahtavaa! Alan harkita uutta uraa kansainvälisen painostajana :D Ja mä rupeisin mielelläni sun kaveriksi Sports Trackerissa, Heiaheiassa en ole... (Pitäisikö olla?)

      Poista
    3. Mä en taas ole Sports Trackerissa. Saisin sen mun työpuhelimeen, joka on kamalan iso ja painava, ja toisaalta en halua selitellä töissä, miksi puhelin on tuhoutunut hikikylvyssä. Kirjailen vain summittaisia matkoja ja aikoja. Huithapelin meininkiä.

      Heiaheia on simppeli ja kiva. Sinne voi lisätä myös muut liikunnat kuin juoksun. Tuu vaan, Liinakin on siellä! Laita meiliä jennijee nau gmail com, niin yhdistytään! :)

      Poista
    4. No kato mä aloin jo kirjata ne muutkin urheilut sinne Sports Trackeriin (kolme kertaa viikossa on tavoite täälläkin). Eli vaikka datan kerääminen on kyllä motivoivaa, en silti jaksa tupladokumentointia. :D

      Poista
  3. Loistava filosofia! Tsemppiä reeneihin! Olet * :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, niin sinäkin! *** :)

      Poista
  4. Jes! Jaksaa! Tykkään keskimmäisestä kirjasta pienin annoksin :).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mun suosikki myös, sitä mustaa. Tosi urheilijoille! :D

      Poista
  5. Hei, erittäin pätevän kuuloiset ohjeet! Just näin niin toimii!!! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Toivotaan, että oikeesti toimii! :D

      Kirjauduin Heiaheiaan, oletko siellä? Laita meiliä, olisi kivaa jos saisi lisää treenikavereita, myös virtuaalisia. :)

      Poista
    2. Joo, oon! Hyvä idea, laitan meiliä! :)

      Poista
  6. Erittäin hyvä filosofia! Tsemppiä vaan treeneihin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos, sitä todellakin tarvitaan!

      Poista
  7. Tsemppiä treeneihin! :)

    VastaaPoista
  8. Vastaukset
    1. Olis kyllä kiva joskus käydä oikean PT:n juttusilla. Oletko tykännyt?

      Poista
  9. Teillä on hyvinvarustettu kirjasto. :) Mä hyydyin nyt pakkaseen - kävelykin sattuu keuhkoihin, niin mites tuolla nyt sitten juoksisi? Ja mitä sinne laitetaan päälle? Kalsarit ja säärystimet, mutta kai jotain muutakin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ei ihan säärystimillä pärjännyt, ei. Eilen oli -13 ja tuulista. Pitkähihainen aluspaita (paljon hehkutettu Lidlin), ohut fleecepaita, kalsarit, säärystimet ja kevyttoppapuku. Kaulassa vanhan liiton villainen kauluri ja fleecepipo. Aika hyvä oli. Säärystimet on mulle ihan must, mulle tulee tosi helposti lihaskramppeja ja suonenvetoja. Säärystimet lenkillä ja joskus myös yöllä auttaa asiaa.

      En ole pakkasessa kovinkaan paljon harrastanut hengästyttäviä asioita, yllättävän hyvin meni. Täällä landella on vähemmän katupölyä, ehkä sillä on jotain vaikutusta.

      Poista
    2. Kävin kuin kävinkin juoksemassa - tuli kylmä, mutta keuhkot ei revenneetkään. Mä en nyt tiedä, miten tähän pitäisi suhtautua, kylmän välttely on ehkä pelkkää laiskuutta. Toppaa voisi ehkä kokeilla, se vois pysäyttää sen viimankin.

      Poista
    3. Kokeile! Talvijuoksuun on myynnissä totta kai omat kamat: housuja ja takkeja, joiden etupuolella on tuulta pitävät kerrokset.

      Mulla sellaisia ei ole, ohut vanha toppapuku on näille juoksuille riittävä. -20 pakkasen lenkkejä ei tarvinnut miettiä, oli vähän köhää ja hyvä syy pysytellä sisätiloissa.

      Poista

Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.