29.6.2014

Mä näytän hyvältä

Paikallislehdessä oli kuva iäkkäästä rouvashenkilöstä. Hän työntää kuvassa rollaattoria lammen rannassa. Ikä ja sairaudet ovat painaneet selän niin kumaraan, että kasvot eivät näy kameralle.

Kuvan 92-vuotias elegantti rouva on sukulaiseni, jota kävin tapaamassa lehden ilmestymispäivänä. Keskustelimme kuvasta. Hän iloitsi saaneensa hoitokodissa huomiota ja vaihtelua keskusteluihin jutun ansiosta. Hän kommentoi kuvaa:

Kuva on mielestäni oikein hyvä! Hartiat ovat juuri oikeassa asennossa, niin rollaattoria pitää työntää. Jalat näyttävät kauniilta ja minulla on tyylikäs takki ja hattu. 

Siitäpä asennetta kesän peili- ja valokuva-analyyseihin!

Kuva täältä

10 kommenttia:

  1. Yksi mun kauneusihanteista on jo edesmennyt isoäitini, joka näytti mielestäni aina tyylikkäältä harmaissa hiuksissaan ja ryppyisenä kuin rusina. Myös yli 8-kymppinen mummoni näyttää upealta valkoisissa hiuksissaan. Heitä mä yritän aina miettiä, jos alkaa peilissä näkyvä ryppy harmittamaan. Että ehkä minä olen rypyistäni huolimatta (tai niistä johtuen) jonkun minua nuoremman mielestä upea ja kaunis.

    VastaaPoista
  2. Rakastan tätä. Ihan todella. Kiitos.

    VastaaPoista
  3. Ihailtavaa asennoitumista, kyllä. Vaikka tällä postauksella yritän puhua itsensä vähättelyä vastaan, niin täytyy myöntää että oli vierailulla jokseenkin alipukeutunut ja pöhkö olo, kun mökkireissun jäljiltä oma tukka sojotti joka suuntaan ja päällä oli lököfarkut ja virahtanut trikoopaita päällä. Rouvalla itsellään oli (tietysti) kaunis kukkamekko, jämäkkä jakku sekä kauniit kengät.

    Tuntuu, että tuon ikäluokan rouvat harvoin haahuilee pieruleggareissa ja villasukissa, jos kuntoa riittää sen verran, että mekon ja sukkahousut saa puettua. Ja ilman huulipunaa ei tietenkään lähdetä edes maitokauppaan!

    Positiivinen mieli ja itsevarmuus hakkaa kaikki seerumit mennen tullen!

    VastaaPoista
  4. Mikä kommentti, aivan ihana <3!!

    VastaaPoista
  5. Ihana, voi kyllä on meillä kaikilla oppimista!

    VastaaPoista
  6. Voi kun ihana asenne! Olen itse näitä ulkonäköjuttuja pohtinut tässä viime päivinä ja tämä kommentti antoi ihanasti ajattelemisen aihetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Meissä naisissa taitaa olla sisäänrakennettuna ailahtelu: välillä on hyvä ja välillä peilistä näkyy vain vikoja. Kuten kirjoitit, väsyneenä alkaa helposti oma olemuskin tuntua erityisen väsähtäneeltä ja vääränlaiselta.

      Poista

Mitäpä tuumit? Kerro kernaasti.